Regalant història

Aquesta entrada és de jba. És un regal en forma de comentari i jo li agraeixo aquest present sense que sigui el meu aniversari ni el meu sant ni el dia de Nadal ni Reis, però, sí senyor, moltes gràcies per aquest regal.

El seu comentari diu:

"Fa temps que segueixo el teu blog, sobretot les troballes sobre l’historia de Flix que ens presentes sovint.

T’envio un regalet: Aquest plànols son alguns dels de l´ACA que ja estan digitalitzats i en xarxa (base dades PARES del Ministerio de Cultura):
http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=0

Cerca “Flix” i “registros digitalizados”

Endavant.... "

Farem cas i trobarem moltes coses de Flix. Trobarem documentació digitalitzada de l'Arxiu de la Corona d'Aragó i d'altres estaments o museus encara per digitalitzar. Ha sigut una col·laboració que m'ha permès descobrir mapes i plànols com els que vaig treure d'un lloc del que vaig fer propaganda sense que fes falta, podent anar directament a aquesta pàgina on. a més a més, cercant per altres subdirectoris, hi ha cartells de la Guerra Civil i una base de dades amb els noms dels republicans catalans i espanyols deportats als camps de concentració alemanys on trobem els flixancos i riberencs morts i alliberats a aquells camps de matar.

Moltes gràcies jba i aquest escrit és teu

Alguns plànols de l'assut, de l'enclusa, de Ribarroja i Flix i de projectes antics trobats a la pàgina suggerida per jba. Més informació a Portal de Archivos Españoles