"La station pour Zeppelins sera une annexe de l'aéroport. Située à l'Ouest de la circonférence, elle comprendra un mât d'amarrage, des dépôts d'eau, d'essence, etc..., la construction du hangar ne devant être réalisée que plus tard. La construction de la station coulera 1.975.000 pesetas.
Le mât d'amarrage aura 16 m. 50 de hauteur. En ce qui concerne l'hydrogène il est apparu que l'on ne pouvait construire en l'espace de quelques mois une usine à gaz, aussi at-on décidé de ravitailler le Zeppelin par bouteilles de gaz à 150 atmosphères.
Le gaz sera fabriqué à Flix et transporté par wagons de 20 tonnes. Six wagons suffiront pour chaque Zeppelin. Ainsi qu'on le voit, l'ensemble des travaux prévus à Barcelone pour la construction de l'aéroport et de la station de dirigeables s'élèveront à plus de 10 millions de pesetas, somme que la ville devra sans doute so procurer par un emprunt."
La Revue maritime. France Ministère de la marine ( Libr. militaire de L. Baudoin )
Els francesos malfiaven dels alemanys i sabien el que feien. Els alemanys feien fàbriques per tota Europa i era una manera de colonitzar-la sense envair-la amb soldats; això ja es faria més endavant i si es perdia la campanya que es va iniciar l'any 1914, ja arribarien més oportunitats. Es sospitava que hi havia un pla alemany per fer-se els caps quadrats els amos d'Europa i del món i feia anys que els complots més creïbles i més inversemblants eren els dels jueus que sempre acabaven reben.
Mentre al cel hi havia uns aparells aparentment pacífics anomenats Zeppelin que semblaven l'Estrella de Betlem dels nous temps i només eren llops disfressats d'ovelles.
Flix podia haver estat o, potser, va ser un element clau de la trama d'espies, enginyers, viatges d'aristòcrates, hidrogen necessari per l'espectacle i altres afegits dels que ja parlarem un altre dia.
Germany's Master Plan: The Story of Industrial Offensive. Joseph Borkin, Charles A. Welsh. Duell, Sloan and Pearce. 1943